De afgelopen vijf weken heeft de Rotaryclub Noordoostpolder-Urk de voedselbanken in Emmeloord voorzien van levensmiddelen en huishoudelijke producten. Ook de komende weken zal Rotary in overleg met de Voedselbanken hulp blijven bieden. Gemiddeld € 1000,= per week draagt Rotary bij om de bijna 200 gezinnen tehelpen. Ook Greidanus van COOP werkt mee door zoveel mogelijk producten te leveren of tegen een gereduceerde prijs.

Van boter tot tandpasta en van pasta tot bleekmiddel, alles waar Voedselbank Noordoostpolder-Urk en “Samen zijn wij er voor elkaar” behoefte aan heeft wordt gekocht. Steeds meer gezinnen zijn genoodzaakt om een beroep te doen op de voedselbank. De verwachting is ook dat door de Corona crisis zal de vraag naar voedselpakketen toenemen.