De Rotary club Emmeloord steunt de Stichting Balansruiters In Emmeloord met een bijdrage van € 3000.-

De balansruiters zijn bekend om het belangrijke werk dat zij doen voor kinderen en volwassenen met een mentale of fysieke achterstand. Vele vrijwilligers zijn elk week bezig de deelnemers enthousiast te krijgen en te motiveren d.m.v. paardrijlessen. Het kan allemaal in het prachtige manege complex aan de Sportlaan.

Echter in deze moeilijke tijd kunnen er geen lessen worden gegeven. De inkomsten lopen terug en de vaste kosten gaan door. Ook de sponsorbijdragen lopen terug omdat ondernemers en iedereen het ook moeilijker hebben.

Het afgelopen jaar zijn er bovendien 2 paarden overleden en was de trekker, die voor het werk noodzakelijk is, aan vervanging toe.

Teneinde bij te dragen aan de continuïteit van de Stichting én het waardevolle werk dat alle vrijwilligers doen was een financiële bijdrage zeer welkom.

Inmiddels zijn er weer twee nieuwe paarden, een echte Fries en een Haflinger, waarmee de bezetting qua lespaarden en ponies weer op sterkte is. De Stichting hoopt dat zij dit voorjaar weer aan de slag kan en dat zij de lessen weer  kunnen  voortzetten.

De paarden en ponies worden in de tussentijd verzorgd en regelmatig bereden door vrijwilligers zodat ze toch in goede conditie blijven.