Emmeloord, 13 december 2023 – Rotary is dit jaar 100 jaar in Nederland. Dit jaar hebben veel Rotaryclubs lokale activiteiten ontplooid passend bij het thema van 100 jaar Rotary in Nederland. Rotaryclub Emmeloord heeft in de zomer een dichtwedstrijd uitgeschreven. Een deskundige jury heeft de ingestuurde gedichten beoordeeld en een winnaar gekozen. Het gedicht ‘Ga voor puur’ van Dhr. Van Meijel is door de jury gekozen als winnend gedicht. Zijn gedicht, dat werd geprezen om zijn creativiteit en diepgaande reflectie, raakte direct de harten van de juryleden.

De winnaar mocht een bedrag van € 250,= aan een zelfgekozen doel besteden. Dhr. Van Meijel besloot de Bijenvereniging Emmeloord met de gewonnen gift te verblijden.

De Bijenvereniging is al lang een toegewijde organisatie die zich inzet voor het behoud van bijen en hun cruciale rol in de bestuiving van gewassen. Met de bijdrage kan de Bijenvereniging de bijenpopulatie ondersteunen en zo de belangrijke rol van bijen in ons ecosysteem verder bevorderen. De gift zal worden gebruikt om de activiteiten van de Bijenvereniging verder te ondersteunen, waaronder educatieve programma’s, bijenhuisvesting en het bevorderen van duurzame praktijken om bijenpopulaties te beschermen.

“Dhr. Van Meijel heeft niet alleen bewezen een getalenteerde dichter te zijn, maar ook een bewuste burger die geeft om het milieu en de gemeenschap,” verklaarde Dhr de Vries,, voorzitter van de Rotaryclub Emmeloord. “Wij zijn enorm trots op zijn vrijgevigheid en hopen dat dit gebaar anderen zal inspireren om zich in te zetten voor de bescherming van onze natuurlijke wereld.”

De Rotary Dichtwedstrijd was een eenmalige wedstrijd georganiseerd door de Rotaryclub Emmeloord met als doel poëtisch talent te vieren en bewustzijn te creëren over maatschappelijke kwesties. De winnaar werd geselecteerd op basis van originaliteit, expressie en diepgang van zijn gedicht.