Gevarieerd programma

Het werk met de titel “De bedrijfspresentatie van Fien”  of ook wel “Phryne” zoals de oude Grieken haar noemde, is van Jean-Léon Gérôme en dateert uit 1861.

De Rotarians (toen nog alleen maar mannen) reageren geschokt als de voorzitter van de programma commissie onthuld dat de zojuist bekeken bedrijfspresentatie is gegeven door een vrouw.

De bedrijfspresentatie van Fien wordt gezien als een belangrijk moment in de geschiedenis van Rotary omdat het naar verluidt een grote rol heeft gespeeld bij de toelating van vrouwen als volwaardig lid.

deelnamepercentage van totaal 44 leden

Gemiddelde waardering (max. score = 5)

• * 0% 0%
  • ** 5% 5%
  • *** 42% 42%
  • **** 53% 53%
  • ***** 0% 0%

Wat de leden vermeld hebben over een gevarieerd programma

• De leden zelf een avond laten verzorgen. Met een lezing of verhaal wat kan boeien.
  • Vasthouden aan typische Rotaryprogramma onderdelen als het vijfminutenpraatje en het levensbericht. Meer ruimte geven aan vocational service met betrekking tot de betekenis van het Rotarian zijn. Hierbij kan het district adviezen geven.
  • Gevarieerd programma: omdat de er maatschappelijk veel veranderingen zijn zou ik graag meer horen over ontwikkelingen die zich al aankondigen. Én over de krachten die deze afremmen.