Alweer voor de 5e keer organiseert de Rotaryclub Emmeloord samen met het Zuyderzeelyceum, het Emelwerda College en de Bonifatius Mavo een Beroepenbeurs voor de leerlingen van dit voortgezet onderwijs. Deze Beroepenbeurs heeft tot doel de leerlingen van klas 3 van MAVO, HAVO en VWO te laten proeven wat een bepaald beroep of functie nu eigenlijk in de praktijk inhoudt.

Zo’n 45 bedrijven doen mee en vertegenwoordigers van die bedrijven vertellen en laten aan de leerlingen zien wat hun werkzaamheden dagelijks inhouden. De bedrijven en beroepen variëren van bijvoorbeeld automatiseringsdeskundige tot journalist, van huisarts en dierenarts tot kapster, van basisschoolleraar tot monteur, van interieurarchitect tot advocaat, van webshopontwikkelaar tot cameraman en van makelaar tot militair en politieagent(e).

De leerlingen kiezen 3 functies en worden op de scholen voorbereid door zich in deze functies te verdiepen en door vragen voor te bereiden. Het bezoeken van deze Beroepenbeurs is verplicht en helpt de leerlingen later bij het kiezen van hun vakkenpakket en hun vervolgopleiding.

De Beroepenbeurs vindt dit jaar plaats op 8 februari 2024 van 19.00 uur tot 20.35 uur in het Emelwerda College en kent 3 rondes van elk 25 minuten.