Dichtwedstrijd – plastic vervuiling – regels

Spelregels-voorwaarden

• Inzendingen kunnen van 30 april tot en met 31 mei 2023 worden gestuurd naar rcemmeloord@gmail.com ovv ‘gedichtenwedstrijd’.
  • Iedereen van 12 jaar tot en met 17 jaar of 18 jaar en ouder kan deelnemen aan de wedstrijd. Het hebben van de Nederlandse nationaliteit is geen vereiste.
  • Rotaryleden en de juryleden zijn uitgesloten van deelname.
  • Iedere deelnemer mag maximaal 1 gedicht insturen.
  • Het gedicht mag niet langer zijn dan maximaal 25 regels.
  • Vertalingen van bestaande gedichten en gedichten van andere schrijvers zijn niet toegestaan. Dit wordt door de jury gezien als plagiaat.
  • Het gedicht moet onder eigen naam worden ingestuurd (dus niet onder pseudoniem)
  • In de tekst van de mail staan duidelijk vermeld:
    • voornaam + achternaam van de deelnemer
    • woonplaats
    • e-mailadres
    • leeftijd
    • titel of eerste regel gedicht
  • Ingestuurde gedichten mogen niet vóór de uitslag van de wedstrijd worden gepubliceerd of al eerder op een of andere manier zijn gepubliceerd.
  • Het thema ‘Plastic als vervuiler’ moet in het gedicht tot uiting komen. Dit hoeft niet letterlijk te zijn.
  • Dichterlijke vrijheden als zelfverzonnen woorden en opzettelijke spelfouten mogen.
  • Andere spel- en typefouten (standaardspelling) worden door de redactie gecorrigeerd. Bij twijfel nemen we contact op met de schrijver van het gedicht.
  • Het copyright van het ingestuurde gedicht blijft bij de deelnemer. Door een gedicht in te sturen geeft de schrijver toestemming aan Rotary voor publicatie van het gedicht in de regionale pers, in het landelijke Rotary magazine en op de website van Rotary Emmeloord.
  • De persoonsgegevens van de deelnemers zullen enkel gebruikt worden om contact op te nemen met de winnaars van de wedstrijd en zullen daarna weer verwijderd worden.
  • Een deskundige jury beoordeelt de gedichten. Er zijn twee leeftijdscategorieën: 12 – 17 jaar en ouder dan 18 jaar. Per leeftijdscategorie zoekt de jury de beste gedichten uit.
  • Over de uitslag van de gedichtenwedstrijd wordt niet gecorrespondeerd
  • Met de winnaars wordt door de voorzitter van de jury contact opgenomen